Repurpose
Groepje:
Yousra Bougrina
Romaissa Bouzian
Solange Landegent
Nada Bohoudi
Les 1: Introductie
Moeilijke woorden
Grondstoffen-> Stoffen uit de natuur die worden gebruikt om producten te maken.
Circulaire economie-> Een systeem waarbij er geen nieuwe grondstoffen worden gebruikt bij het maken van een product, maar er een oud product wordt hergebruikt
R-Ladder-> Een systeem waarbij een oud product wordt gerepareerd en onderhoudt om zijn oude functie weer te gebruiken
Repurpose-> Als je eenproduct gebruikt met een andere functie dan zijn eigen functie
Enquete invullen
We moesten een enquete invullen over een thinkertool en wat onze meningen daarover waren (zie afbeelding onder les 1)
Repurpose product van internet
Bedrijf/maker: Geen
Oude functie: Kerk
Nieuwe functie: Boekhandel
Link: https://www.bezoekmaastricht.nl/locaties/30386516/boekhandel-dominicanen

Les 2: Inspiratie
We kregen in de les een binnenband van een fiets en een lijstje met allemaal dingen die we konden met een band. Dingen zoals knippen, scheuren, schuren, nat maken, warm maken, smelten, boren, zagen en nog veel meer. Het groepje werd in tweeën gedeeld, één deel in de werkplaats (Romaissa en ik) en één deel in het klaslokaal(Solange en Nada Bohoudi). Zo ontdekten we wat we wel of niet met een binnenband konden doen. Aan het einde van deze tests hebben we het ook nog afgesloten met een reflectie, we moesten op volgorde zetten welke dingen het best gingen en welke wat minder.
Les 3: Schetsen

Schetsen
We moesten 6 tekeningen maken van een voertuig. Elke keer moest er iets bij. Ik vond dit een leuke, maar ook leerzame ervaring. ik he geleerd dat een plan verzinnen niet altijd heel lang moet duren, maar het ook goed lukt als het spontaan is.
